Nieuwsbericht

Max Verstappen bij Auto Versteegen in Zoeterwoude

8 maart 2016

F1-coureur Max Verstappen liet zijn acteertalent dinsdagmorgen zien bij Auto Versteegen in Zoeterwoude aan de businessclub van ZZ Leiden.

De showroom van Auto Versteegen in Zoeterwoude was dinsdagmorgen het decor voor het ontbijtevent van de businessclub van Zorg en Zekerheid Leiden Basketball. Tientallen leden van de businessclub hadden zich de moeite getroost om per auto, of soms zelfs per fiets, de rit naar Zoeterwoude te maken waar de drie gebroeders Versteegen (Pieter, Gert-Jan en Corne) als gastheer fungeerden. Zelfs vader Versteegen, oprichter van het autobedrijf in 1964, was er nog bij in het bedrijf dat het onderhoud kan verrichten voor elk automerk. Wie op zoek is naar een gebruikte of een nieuwe auto kan bij Versteegen ook prima terecht. ‘We importeren zelf nieuwe auto’s uit twaalf verschillende Europese landen nadat we in overleg met de klant gekeken en vastgesteld hebben wat voor auto hij wil’, vertelt Pieter Versteegen.

Max Verstappen

De ontbijtsessie in de showroom van Versteegen, met uitzicht op de afrit van de A4 waar tienduizenden auto’s per dag passeren, was voor de leden van de businessclub een aangenaam begin van de dinsdagochtend. Natuurlijk werd al er met een schuin oog gekeken naar de bekerhalve finale in Zwolle, dinsdagavond. Maar even zo goed werden de onderlinge contacten aangehaald, vernieuwd en onderhouden.

Voorzitter Marcel Verburg praatte de businessclub bij over het basketballprogramma. Belangrijkste boodschap: hou eind augustus en september vrij want dan speelt het Nederlands mannenteam drie EK-kwalificatiewedstrijden voor eigen publiek in de Vijf Meihal.

Speciale spreker bij dit ontbijtevent was Will Moerer van Ziggo Sport. Moerer vertelde over het ontstaan van Ziggo Sport en legde uit wat het doel van Ziggo is met het Ziggo-sportkanaal 14: zo veel mogelijk nieuwe abonnees overnemen van de concurrentie. Een nieuwe tv-commercial met F1-coureur Max Verstappen moet daarbij helpen. Moerer presenteerde de commercial met Verstappen in de hoofdrol op het grote scherm. Een commercial waarin Max Verstappen op een eenvoudige ludieke wijze mag vertellen dat het dus om “O Verstappen” gaat. Mochten de ZZ-businessclubleden nog denken dat Verstappen niet alleen kan autoracen maar ook kan acteren, werden zij door Moerer snel uit de droom gehaald. ‘Het maken van deze commercial kostte een hele dag”. Racen doet Max dus heel wat sneller dan acteren. 

Een boodschap die bleef hangen was natuurlijk de vraag of Ziggo Sport gratis blijft. Ja, zeker want Ziggo weet dat Nederlanders argwanend zijn als zij iets gratis aangeboden krijgen. Moerer onderstreepte aan de tientallen aanwezige ondernemers dat Ziggo het sportkanaal 14 gratis blijft aanbieden. Want dat is het beste verdienmodel in Nederland, zo vertelde de man met zo’n twintig jaar ervaring met betaalde sportkanalen als Filmnet, Sport 1 en Canal +. 

Het was niet het enige voorbeeld dat ondernemen voor Ziggo meer is dan met elk product geld te verdienen. De Ziggo Dome in Amsterdam kreeg die naam terwijl Ziggo in de hoofdstad nog geen leverancier van kabeltv was omdat UPC, waarmee Ziggo inmiddels is gefuseerd, daar de marktleider was. De Ziggo Dome heeft er echter vooral voor gezorgd dat het imago van Ziggo meer is dan sport en televisie. 'Het geeft Ziggo een imago van entertainment.'